تراول ماگ ( لیوان مسافرتی ) چیست ؟

آیا از سرد شدن قهوه تان قبل از تمام شدن آن خسته شده اید؟

تراول ماگ یا لیوان مسافرتی برای مصرف نوشیدنی های گرم مانند قهوه، چای و شکلات داغ در هنگام سفر طراحی شده است.

تراول ماگ ها بیشتر برای حمل نوشیدنی در هنگام سفر با ماشین ، اتوبوس، قطار و حتی قایق نیز استفاده میشوند.

اگرچه تراول ماگ ها اغلب در وسایل نقلیه استفاده می شوند، اما در پارک ها، رویدادهای ورزشی، جلسات، مراکز خرید، محل کار و مکان های مشابه نیز ظاهر می شوند.

تراول ماگ ها یکی از ضروری ترین لوازم سفر به شمار میروند.اگر ساعتهای طولانی در جنگل، کویر و یا شهرها قدم میزنید؛ اگر چند روزی در دل طبیعت کمپ کرده اید، مطمئنا به ضرورت داشتن یک لیوان مسافرتی پی برده ­اید.

لیوان مسافرتی، لیوانی است که دمای مایع داخل آن (گرم یا سرد) را به مدت نسبتا طولانی، ثابت نگه میدارد. در واقع بدنه تراول ماگ به نوعی عایق شده است؛ بنابراین به سرعت و مانند لیوان­های معمولی، دمای مایع داخل لیوان، تغییر نخواهد کرد. مدت زمان حفظ دمای مایع داخل این لیوان­ها با توجه به برند سازندۀ لیوان، قیمت، نوع مادۀ بکار رفته در تولید آن و همچنین مکان و فضایی که لیوان سفری در آنها استفاده می­شود، متفاوت است.

کار لیوان سفری این است که فرآیند سرد شدن یا گرم شدن نوشیدنیِ داخل آن را بسیار آهسته نموده و تا حد ممکن دمای مایع را همانگونه که هست حفظ کند. عایقِ بدنۀ تراول ماگ، مانع از تبادل دما بین نوشیدنی و هوای محیط بیرون می ­شود.

تراول ماگ یا لیوان مسافرتی معمولا دارای درب ضد ریزش ( بدو نشتی ) است. این درب به گونه ای طراحی شده است که از ریختن مایعات در هنگام عبور اتومبیل از روی دست اندازها یا در نتیجه حرکت و یا لرزیدن جلوگیری کند. طراحی ضد نشت نیز برای حفظ گرما در داخل تراول ماگ ضروری است.
بسیاری از آنها مکانیسم هایی دارند که به کاربر این امکان را می دهد که جرعه ای سریع از نوشیدنی خود بنوشد و با تلاش بسیار کم درب آن را دوباره ببندد. این نوع درب ها اغلب به عنوان درب ضد نشت و آسان نوش نامیده می شود.
یکی از مفیدترین ویژگی های تراول ماگ ها یا لیوان های مسافرتی طراحی پایه آن ها است. برخلاف لیوان‌های معمولی، این لیوان‌ها طوری ساخته شده‌اند که به راحتی در جا لیوان‌های خودرو قرار می‌گیرند.
با این حال، برخی از افراد لیوان های پهن را ترجیح می دهند که در اکثر جا لیوانی ها قرار ندهند. اگر این نوع لیوان مسافرتی را ترجیح می دهید، لیوانی با کفی غیر لغزنده ( دارای استپ ) در نظر بگیرید تا به شما در جلوگیری از ریختن آن کمک کند.

برای خرید آنلاین هر نوع ماگ ،تراول ماگ ، دمنوش خوری و فلاسک که می‌خواهید می‌توانید به ماگ سیتی (شهر ماگ) مراجعه کرده و به کمک فیلترهای مختلف بهترین انتخاب را برای خودتان انجام داده و با چند کلیک خریدتان را نهایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *